Rynek docelowy to twoi najlepsi potencjalni klienci. Czy opisałeś już, kim jest twój najlepszy klient, ktoś kto będzie najczęściej u ciebie kupował? Wielu przedsiębiorców twierdzi, że do ich rynku docelowego należy „każdy”, bowiem postrzegają oni swój rynek bardzo szeroko, obejmując kobiety, mężczyzn i dzieci. Pamiętaj jednak, jak ważne jest, by swą strategię formułować prosto i wyraziście. Jeśli szczegółowo zajmiesz się swym najlepszym potencjalnym klientem, opiszesz zarazem obszar rynku najbardziej obiecujący dla swej firmy. Jako przedsiębiorca powinieneś dążyć do tego, byś był w stanie narysować portret takiej osoby, dostrzec ją przechodząc przez ulicę, czy też rozpoznać jej zdjęcie w ilustrowanym czasopiśmie. Demografia to fakty, które tworzą szkielet twego rynku docelowego. Dane demograficzneto informacje zbierane co kilka lat przez Urząd Statystyczny, takie jak: wiek, stan cywilny płeć, dochód, liczba osób w gospodarstwie domowym, liczba dzieci itd. Dane demograficzne nie mogą wskazać, o czym myśli dana osoba, ani czy da się obyć jej sympatię. Tego typu informacjami o gustach konsumentów zajmuje się psychografia konsumenta z rynku docelowego, sprawi, ze wypełnisz szkielet swego rynku pożytecznymi informacjami i ożywisz go.