W przychodni często również dochodzi do kłótni w poczekalni, ponieważ zdarzają się przypadki, że ktoś wchodzi w kolejkę. System kolejkowy likwiduje ten problem, ponieważ przychodnie zarządzają przepływem pacjentów czekających do lekarza. Mało prawdopodobne jest natomiast przy takich systemach, aby ktoś wszedł bez kolejki. Poza tym systemy kolejkowe zarządzają czasem zarówno lekarza jak i pacjenta. Bywają sytuacje kiedy lekarz nie może przyjąć pacjenta w danym dniu, wtedy systemy kolejkowe ustalają kolejny termin np. na drugi dzień.
Systemy kolejkowe powinny być również wprowadzone na różnego rodzaju pogotowia i dyżurkach pielęgniarek. Niestety jest w tym nisza, gdzie firmy sprzedające sprzęt oraz oprogramowanie systemów kolejkowych mogą znaleźć rynek popytu. Systemy kolejkowe mocno rozwijają się, a nawet wiele detalicznych punktów obsługi klienta z nich korzysta, aby usprawnić pracę oraz przepływ klientów.