Promocja turystyczna
1 vote, 5.00 avg. rating (92% score)

Turystyka przynosi dochody poszczególnym państwom, ale zyski nie mogą być duże bez odpowiedniego wsparcia pochodzącego z budżetów krajowych. W każdym kraju funkcjonuje przynajmniej kilka organizacji mających na celu promowanie turystyki zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. W Polsce jedną z nich jest Polska Organizacja Turystyczna. Jej zadaniem jak łatwo się jest domyślić jest promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego pod względem kulturowym oraz przyrodniczym. To nie jedyna funkcja, kompetencje jakimi dysponuje. Do innych należy na przykład zapewnienie funkcjonowania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej. Tworzy ona plany modernizacji infrastruktury turystycznej, przygotowuje materiały promocyjne. Funkcje promocyjne odgrywają najważniejszą rolę. Przygotowanie materiałów trafiających potem do zagranicznych mediów wymaga profesjonalizmu oraz odpowiedniej kreatywności. Muszą to być realizacje przyciągające wzrok oraz zapadające w pamięci na dłużej. To buduje najlepiej produkt turystyczny.